torstaina, helmikuuta 05, 2009

"Haaste"

Sain sen Six Random Things About Me-haasteen kauan sitten, mutten koskaan sitä toteuttanut. Facebookissa sitten toteutin tämän kiertosysteemin, jossa kuuluukiin paljastaa kaksikymmentäviisi asiaa itsestään. Tuon puuttuvan haasteen takia, päätin sitten lisätä tämän kaksfemman myös tänne teidän luettavaksenne.
Tässä nyt sitten näitä paljastuksia, jotka eivät ole mitenkään kovinkaan jännittäviä.. Mutta, olkaa hyvät !

1. Olen puoliksi suomenruotalainen, mutta en kuitenkaan puhu kyseistä kieltä.

2. Olen armoton kulinaristi ja rakastan ruokaa ja sen tekemistä. Mielestäni syöminen on yksi parhaista nautinnoista. Olen myös erittäin kaikkiruokainen ja lempiruoikseni voisin mainita muutamat intialaiset- ja thaimaalaiset ruokalajit. Rakastan myös kalaa. Ja salaatteja. Ja vihanneksia. Ja sushia. Ja Suomen jouluruokia. Ja lähes kaikkea muutakin ruokaa.

3. Arvostan erityisen paljon ihmisiä, jotka puhuvat eri kieliä ja olen kiinnostunut kielten opiskelusta ja varsinkin niiden osaamisesta.

4. Rakastan matkustamista ja erilaisten kulttuurien oppimista. Olen käynyt Ruotsissa, Eestissä, Espanjassa, Ranskassa, Andorrassa, Italiassa, Saksassa, Englannissa, Turkissa, USA:ssa, Thaimaassa, Kiinassa, Japanissa ja ehkä vielä jossain muualla, mutten ole koskaan käynyt Venäjällä tai Norjassa, vaikka naapureita ovatkin.

5. Korvani rei'itettiin ollessani kaksi kuukautinen vauva. Minulla on kuusi lävistystä, jos korvakorutkin lasketaan.

6. Olen itsepäinen ja välillä myös järkyttävän hankala ihminen. Halutessani osaan olla todella ilkeä, mutten kovinkaan usein onneksi (ja muiden onneksi) halua.

7. Minulla on ollut aina jonkinlainen pakkomielle lentäjänammattiin/lentäjiin. Pienestä pitäien olen vannonut, että minusta tulee isona lentäjä tai sellaisen vaimo.

8. Päätin pienenä meneväni armeijaan, mutta mielipiteeni on hiukan horjunut tähän päivään mennessä. En siis usko koskaan meneväni asepalvelukseen, enkä varmastikaan pärjäisi siellä.

9. Yksi unelmistani on aina ollut lähteä vaihto-oppilaaksi, mutten koskaan (!!) kuvitellut lähteväni Mexicoon. Täällä sitä silti ollaan.

10. Rakastan jäätelöä ja pidän siitä paljon enemmän, kuin karkeista.

11. Olen viettänyt yli puolet syntymäpäivistäni ulkomailla ja lähes aina ystäväni Jessican kanssa.

12. Harrastin ennen trampoliinivoimistelua ja kadun yhä sen lopettamista.

13. Uskon, että tulen tulevaisuudessa asumaan ulkomailla. Jos silti koskaan saan lapsia, haluan heidän kasvavan Suomessa.

14. Nyt ollessani vaihto-oppilaana, ikävöin vanhempiani ensimmäistä kertaa elämässäni. Olen luultavasti tottunut olemaan heistä erossa.

15. Pienenä tyttönä en kestänyt yksinoloa. En osannut leikkiä yksin ja itkin, jos jouduin olemaan kotona ilman kavereita. Nykyään nautin välillä yksinolosta, vaikkakin olen yhä todella riippuvainen ystävistäni.

16. Pikkuisena lempileikkini oli eräs "baarileikki", jossa toimin itsebaarimikkona ja tein hienoja drinkkejä. Pakotin vanhempani leikkimään humalaisia asiakkaita ja käytin leluina heidän juomakaappinsa aarteita. Pulloissa oli mielestäni jotain todella hienoa.

17. Minulla on yhteisiä, vaikka kylläkin kaukaisia sukulaisia tanssiopettajani, Sebastian Wennströmin kanssa.

18. Kärsin hiukan ahtaanpaikankammosta. Uskon sen johtuvan siitä, että pienenä jäin monta kertaa jumiin talomme hissiin. Kerran jumituin myös Thaimaalaisen hotellin hissiin, sähkökatkoksen takia. Yäk.

19. Vihaan suuria massatapahtumia, esim. Ilmaiskonsertit. Myöskään vappu ei ole lempijuhlani..

20. Olen värjännyt hiuksiani vaaleasta mustaan ja takaisin vaaleaan. Yksinkertaisesti värjään hiuksiani liikaa, mutta pakko, sillä kyllästyn samaan väriin todella nopeasti. Onneksi en ole luonnostai mustatukkainen, olisi hankala värjätä vaaleaksi nimittäin.

21. Haaveilen osaavani laulaa hyvin ja soittaa jotakin instrumenttiä. Olen silti todella surkea tuon tyyppisissä asioissa.

22. Rakastan eläimiä todella paljon. Olen omistanut kolme gerbiiliä (Tiki, Niki ja toinen Niki, koska ensimmäinen kuoli:C) ja neljä rottaa (Sipsi, Nuudeli, Muru ja Manteli) ja aion varmasti ostaa vielä jonain päivänä koiran. Rakastan Chihuahuoja. Myös Rhodesian koirat ovat ihania.

23. Ostan todella usein kenkiä, erityisesti Sneakereita ja korkokenkiä. SIlti minulta usein puuttuu oikeanlaiset kengät. Päättelen tästä, että ostan aivan vääränlaisia kenkiä ja liikaa.

24. Olen hurjapää. Pidän huvipuistojen hurjimmista laitteista ja kaikesta, mikä voi olla hiukan vaarallista. Rakastan vauhtia ja korkeita paikkoja.

25. En juo maitoa enkä syö vesimeloonia (tai muitakaan melonilajikkeita). En voi sietää niitä.

Tadaaaa, nyt teidät on tankattu täyteen turhaa Sandra-tietoutta..
Hei, meikä lähtee tänään Big Cityyn, eli Mexico Cityyn kaverin luokse. En siis ole päivittelemässä täällä nyt pariin päivään, mutta alkuviikosta sitten megapostaus viikonlopun tapahtumista, jos saadaan mitään hyödyllistä aikaiseksi.

Toivotan kaikille ihanaa viikonloppua ! Pus vaan ! <3

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Mua kiinnostais, että minkä järjestön kautta oot vaihto-oppilaana siellä Meksikossa? :)

Anonyymi kirjoitti...

onnittelut santra sait yhen lukijan lisää!:D löysin sun blogis ja täält saa just tietää kaikkee mitä haluunki:P hyvä et tykkäsit meijän lahjasta, miss u babe<3

Sandra kirjoitti...

tiutiu: Olen täällä Rotaryn kautta. Eli en siis minkään pelkän vaihtarijärjestön kautta, vaan Rotayt kaiken muun toiminnan lisäks hoitaa myös nuoria ulkomaille :)

Ammi: Jeii, löysit tänne :) Ja kiva jos luet ! Tykkäsin lahjasta ihan yyberisti, kiitos muru <3