torstaina, huhtikuuta 02, 2009

Mazatlan, here I come !


Hola ! Niin kuin jo hiukan paljastinkin, on minulla ensiviikolla tiedossa lomailua, sillä täällä vietetään Semana Santaa, joka on koko Mexicossa lomaviikko, eli kaikki mexicolaiset matkustavat. Rannoilla on ryysis ja moottoritiet ovat entistäkin ruuhkaisempia, sillä kaikki ovat liikenteessä. Myös minä halusin lähteä reissulle.

Perheelläni ei ollut minkäänlaisia suunnitelmia. Saattavat he käydä lähikaupungeissa moikkaamassa sukulaisia tai muuta pikkuista, mutta minulla oli mielessäni viikon loma rannalla, en vain tiennyt, että miten toteuttaa se.

Rupesin pohtimaan erilaisia vaihtoehtoja. Eräs ystäväni kutsui minut Acapulcoon, mutta siellä olin jo käynyt kaksi kertaa, halusin nähdä jotain uutta. Muistin, että yksi suomalainen tyttö, Annina asuu Mazatlan nimisessä paikassa, Länsi-Mexicon rannikolla. Kyseinen tyttö kutsui minut kyläänsä pari kuukautta sitten ja pohdin, olisikohan kutsu edelleen voimassa. Olin kuullut paikasta pelkkää hyvää ja olisi mukava nähdä uudenlaista Mexicoa, todella kaukaa täältä meiltä Pachucasta.

Pachuca sijatsee kartalla DF:stä viellä hiukan Itään päin.


Otin yhteyttä Anninaan ja hän oli heti aivan innoissaan tulostani (joka ei ollut viellä ollenkaan varmaa..). Tästä iloisena rupesin kyselemään itselleni lupia Rotareilta ja etsimään mahdollisia lentolippuja. Tiesin niiden olevan kalliita näin sesonkiajalla, mutta tahdoin yrittää. Löysin pariin otteeseen muutamat hyvät ja suhteellisen halvat, mutta ne katosivat nenäni edestä internetin uumeniin todella nopeasti. Joku muukin siis tahtoi löytää liput. Monta kertaa olin itkunpartaalla ja epätoivon vallassa. Eilen illalla kuitenkin nappasi ja löysin hyvät liput juuri niille päiville, kun halusin. Okei, ne ovat kalliit, mutta lupasin vanhemmilleni, että maksan rahat takaisin heille kesällä, kun olen Suomessa ja pystyn taas tienaamaan hiukan. Tämä on tätä rankkaa ja köyhää vaihtarielämää, huhhuh.

Nyt on kuitenkin liput maksettu ja lähden matkaan aikaisin maanantaina. Luvassa viikko aurinkoa, rantalöhöilyä, hyvää seuraa ja biletystä, mikäs sen parempaa ? No ei luultavasti mikään. Olen niin innoissani tulevasta reissustani, että kävin hiukan googlettamassa kyseistä paikkaa. Tuossa alla pari kuvaa, eikö näytäkin ihan mukavalta ? Minusta ainakin. Viiden päivän päästä sitten näen, onko paikka todella tuollainen.




Hyvää huhtikuuta kaikille ! JIPPII !!

3 kommenttia:

BonBon kirjoitti...

Voi kun ihana paikka! Tahtoo kans! :)

hanehanna(oulu) kirjoitti...

Voi että ihanan näköistä, kauhee matkakuume iskee! Sulle tulee varmasti aivan loistoloma :) nauti jäljellä olevasta ajasta siellä!

halejaa

Sandra kirjoitti...

BonBon: Juuu, oon kyllä niin ilonen, että ihan pian oon tuolla !! :)

Hane<3: Hiii mullaki iskee matkakuume mut kohta se ehkä helpottaa =) jepajee, kyllä nautin !! halit sinneki !